Prisijungėme prie Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro iniciatyvos
Pagal bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokinių ugdymo karjerai modelį (mokiniams skirtos karjeros paslaugų sistemos turinio ir funkcionavimo principų aprašymas) siekiant realaus susipažinimo su darbo ir profesijų pasauliu tarp kitų ugdymo karjerai kompetencijų plėtojimo formų yra numatyti profesinio veiklinimo patyriminiai vizitai bei intensyvus profesinis veiklinimas. Įgyvendindami ugdymo karjerai programą išnaudojame šias formas ir mes, Antazavės Juozo Gruodžio gimnazija. Šiais mokslo metais edukacinių kelionių metu 5 – 6 klasių moksleiviai lankėsi Panevėžio meninio stiklo studijoje „Glass Remis“, kur susipažino su stiklapūčio profesija, septintokai Senojoje Trakų kibininėje arčiau pažino kepėjo profesiją, IV g (12 kl.) mokiniai išbandė automobilių mechaniko ir apskaitininko - kasininko darbą Utenos profesinio regioninio mokymo centre, vienuoliktokai (III g kl.) lankėsi Vilniaus oro uoste, kur stebėjo oro uosto darbuotojų darbą, neformalaus švietimo ugdymo karjerai užsiėmimus lankantys mokiniai (5 – 8 kl.) vyko į Donato Adomavičiaus sraigių ūkį pasimokyti verslo pradmenų.
Priimti mokinius bei organizuoti jiems aktyvias profesijų ir karjeros galimybių pažinimo veiklas savo darbo aplinkoje antrus metus iš eilės mokyklų tėvelius, senelius, artimuosius ir visus norinčius bei galinčius pakvietė ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, kuris inicijavo atvirų durų dieną (birželio 3 d.) tėvų darbovietėse „Šok į tėvų klumpes“. Prie šios iniciatyvos prisijungė ir mūsų gimnazija. Atsižvelgdami į ribotas kaimo vietovėje gyvenančių tėvų galimybes bei skurdžią darbo įvairovės pasiūlą savo gyvenamojoje vietovėje, kreipėmės į įvairias Zarasų rajono savivaldybės įstaigas ir įmones su prašymu atverti savo duris profesiniam veiklinimui mūsų gimnazijos moksleiviams. Tokiu būdu arčiau susipažinti su darbo aplinka, darbo sąlygomis, darbo pobūdžiu ir specifika galėjo keliolika dešimtos ir vienuoliktos (II ir III g) klasės moksleivių. Keturi mokiniai (Silvija Davainytė, Audinga Kačiulytė, Rasa Dainytė, Jolita Vidrickaitė) dirbo Zarasų rajono savivaldybės viešojoje įstaigoje Zarasų ligoninė, kur išbandytas slaugės darbas (Slaugos skyrius), susipažinta su reabilitacijos ir vaikų skyriaus darbuotojų, laboranto darbu medicininės diagnostikos laboratorijoje „Medicina Practica“. Šeši moksleiviai (Evelina Čižauskaitė, Otilija Čičinskaitė, Rita Ragėnaitė, Sofija Sapožnikova, Anželika Grekova, Joana Baukytė) vyko į Zarasų socialinės globos namus . Čia ne tik stebėtas darbuotojų darbas, bet ir talkinta slaugei, kineziterapeutei, laisvalaikio organizatoriui, socialiniam darbuotojui. Viena moksleivė (Gustė Rodytė, III g) domėjosi darbu Zarasų turizmo ir informavimo centre, viena mokinė (Aistė Vidrickaitė) arčiau susipažino su floristės profesija praleisdama darbo dieną pas individualia veikla užsiimančia floristę Rasą Širvinskienę. Deividas Bagdonas (II g) barmeno ir padavėjo darbą išbandė restorane „Monopolis“. Sporto trenerės darbas domino II g klasės mokinę Inetą Andriūnaitę, todėl ji tą dieną stebėjo rankinio treniruotę Zarasų sporto centre ir bendravo su trenere Jelena Parfionova. Aktyviai profesinei veiklai gimnazistus taip pat priėmė Odontologijos centras UAB „Virginsta“ bei Zarasų švietimo pagalbos tarnybos psichologė Genovaitė Vadaišienė.
Juozo Gruodžio gimnazijos bendruomenės vardu dėkoju Zarasų rajono savivaldybės viešosios įstaigos Zarasų ligoninė direktoriui Valdui Guobiui, Zarasų socialinės globos namų direktoriaus pavaduotojai Daivai Dūdėnienei, Zarasų turizmo informavimo specialistui Kęstui Vasilevskiui, UAB Viralda vadovei Virginijai Balienei, verslininkui Algimantui Baliui, Odontologijos centro vadovams, Zarasų švietimo pagalbos tarnybos direktorei Gintarei Laurikėnienei, Zarasų sporto centro direktorei Danutei Kukalienei, floristei Rasai Širvinskienei už bendradarbiavimą, supratingumą ir geranoriškai atvertas savo vadovaujamų įstaigų duris, visiems šių įstaigų darbuotojams, nuoširdžiai ir draugiškai bendravusiems su moksleiviais ir padėjusiems jiems arčiau pažinti darbo pasaulį. Juk sėkmingas profesijos pasirinkimas ir asmens karjera yra ne tik mokinio, bet ir jį supančios aplinkos (tėvų, globėjų, mokyklų vadovų, karjeros specialistų ir būsimų darbdavių) rūpestis. O kas gali būti naudingiau nei prisilietimas prie profesijos, jos „pasimatavimas“, „paragavimas“ ir „paskanavimas“, įgyta patirtis, kuriai puikias galimybes atveria atvirų durų dienos, kas, tikimės, padeda formuoti mokiniui motyvuotus gyvenimo bei profesinės veiklos tikslus, jų realizavimo būdus, priimti sprendimus, susijusius su profesijos pasirinkimu ir įsidarbinimu.
Jovita Vainikevičiūtė
Antazavės Juozo Gruodžio gimnazijos
ugdymo karjerai koordinatorė