Iš mokymų Vokietijoje – su naujomis žaliųjų edukacinių erdvių idėjomis
- Informacija
- Paskelbta: 2014 spalio 08, Trečiadienis 14:04
Rugsėjo 17–21 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras organizavo mokymus „Lietuvos ugdymo įstaigų edukacinių erdvių kokybės gerinimo prielaidos, remiantis Berlyno ir Potsdamo visuomenės švietimo institucijų patirtimi". Vokietijoje vykę mokymai buvo skirti Geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūros-konkurso bei tęstinio projekto Žaliosios edukacinės erdvės ir gamtos ekspozicijos mokyklų aplinkoje nugalėtojams
Kas dvejus metus rengiama apžiūra-konkursu siekiama aktyvinti mokyklų tikslingą, darnų ir estetišką edukacinių erdvių kūrimą ir kūrybišką jų naudojimą mokinių ugdymo procesui organizuoti, įtraukiant į praktinę veiklą visą mokyklos bendruomenę, skatinti mokyklų bendruomenių kūrybiškumą ir savarankiškumą, kuriant mokyklos vidaus ir lauko ir edukacines erdves. 2012 metais mūsų mokykla dalyvavo apžiūroje – konkurse ir buvo pripažinta geriausiai tvarkanti savo aplinką. Šiemet apžiūros – konkurso sąlygos buvo išplėstos, buvo vertinamos ne tik aplinkos, bet ir vidaus edukacinės erdvės. Pasak Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus vedėjo Almanto Kulbio, edukacinės erdvės – tai vidinės ir išorinės mokyklos erdvės, kuriose mokiniai gali ugdytis tiek pamokų, tiek pertraukų metu. Didelių visos mokyklos bendruomenės pastangų dėka šiemet vėl tapome nugalėtojais. Rugsėjo 17–21 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro organizuoti mokymai Vokietijoje – tai dovana mokyklos bendruomenei už mokyklos aplinkos savitumo kūrimą ir puoselėjimą.
Mokymai prasidėjo jau autobuse susipažinus su programa, kurią išsamiai pristatė Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio skyriaus vedėjas Almantas Kulbis ir metodininkė Stasė Mameniškienė ir gavus užduotis bei dalomąją medžiagą, kurią parengė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Aplinkos apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė dr.Ona Motiejūnaitė.
Atvykę į Vokietiją susipažinome su Frankfurte prie Oderio esančio Lenne parko biologine įvairove. Antrą dieną apsilankėme Potsdamo atogrąžų oazėje – „Biosferos" parke, kuriame susipažinome su povandeniniu kapitono Nemo pasauliu ir egzotiškais atogrąžų augalais bei gyvūnais. Šio parko devizas: „Stebėk, tyrinėk, atrask!"
Vėliau apžiūrėjome žaliąsias klases ir kitas edukacines, rekreacines erdves „Buga" parke. Labai džiaugėmės galimybe aplankyti Naująjį parką ir Cecilienhofo rūmus, kuriuose 1945 m. buvo pasirašyta Potsdamo sutartis. Programoje laukė pažintis su Potsdamo universiteto botanikos sodu ir barokiniu „Sanssousi" parku. Čia ne tik grožėjomės statiniais ir augalais, bet ir mokėmės kurti žaliąsias klases. Parke gausu tvenkinių, fontanų, gėlynų, keturi barokinio stiliaus rūmai, vynuogynai. 1990 m. „Sanssousi" parkas įtrauktas į UNESCO saugomų pasaulio paveldo objektų sąrašą.
Trečiąją mokymų dieną susipažinome su Berlyno žaliosiomis erdvėmis: apsilankėme viename didžiausių pasaulyje „Dahlemo" botanikos sode, kuriame tarsi keliavome „aplink pasaulį". Vėliau lankėmės Berlyno zoologijos sode ir „Pasaulio sodų parke", išsiskiriančiame unikaliais ir autentiškais įvairių šalių sodų ir parkų pavyzdžiais. Šiame 21 ha parke apžiūrėjome įvairių pasaulio šalių sodus, mokėmės, kaip „gamtinę kūrybinę netvarką" pritaikyti įvairiems mokomiesiems dalykams ir neformaliojo ugdymo veikloms, kaip mokyklose kurti saugią ir informatyvią edukacinę aplinką. Neišdildomą įspūdį paliko plaukimas Šprė upe ir nors labai trumpa, bet nepamirštama pažintis su centrine Berlyno dalimi.
Visi džiaugėmės galimybe pasisemti naujų žaliųjų edukacinių erdvių mokyklos aplinkoje kūrimo idėjų, o grįžtant į namus pasidalinti jau turima patirtimi ir ateities planais su kolegomis.
Dėkoju Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centrui už puikiai organizuotą praktikumą (mokymus),už puikią dovaną, kuria buvo apdovanota gimnazijos bendruomenė. Sėkmės visiems: organizavusiems, konsultavusiems, dalyvavusiems ir tiems, kas naudosis įgytos patirtiems sukurtais vaisiais – mokyklų bendruomenėms. Mokymai baigėsi, bet laukia daugybė namų darbų. Kaip bus įvertinti mano namų darbai parodys po dviejų metų vyksiančio Geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūros-konkurso rezultatai.
Gimnazijos direktorė Aldona Svidinskienė