Iš mokymų Vokietijoje – su naujomis žaliųjų edukacinių erdvių idėjomis

IMAG0182pp
    Rugsėjo 17–21 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras organizavo mokymus „Lietuvos ugdymo įstaigų edukacinių erdvių kokybės gerinimo prielaidos, remiantis Berlyno ir Potsdamo visuomenės švietimo institucijų patirtimi". Vokietijoje vykę mokymai buvo skirti Geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūros-konkurso bei tęstinio projekto Žaliosios edukacinės erdvės ir gamtos ekspozicijos mokyklų aplinkoje nugalėtojams

    Kas dvejus metus rengiama apžiūra-konkursu siekiama aktyvinti mokyklų tikslingą, darnų ir estetišką edukacinių erdvių kūrimą ir kūrybišką jų naudojimą mokinių ugdymo procesui organizuoti, įtraukiant į praktinę veiklą visą mokyklos bendruomenę, skatinti mokyklų bendruomenių kūrybiškumą ir savarankiškumą, kuriant mokyklos vidaus ir lauko ir edukacines erdves. 2012 metais mūsų mokykla dalyvavo apžiūroje – konkurse ir buvo pripažinta geriausiai tvarkanti savo aplinką. Šiemet apžiūros – konkurso sąlygos buvo išplėstos, buvo vertinamos ne tik aplinkos, bet ir vidaus edukacinės erdvės. Pasak Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus vedėjo Almanto Kulbio, edukacinės erdvės – tai vidinės ir išorinės mokyklos erdvės, kuriose mokiniai gali ugdytis tiek pamokų, tiek pertraukų metu. Didelių visos mokyklos bendruomenės pastangų dėka šiemet vėl tapome nugalėtojais. Rugsėjo 17–21 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro organizuoti mokymai Vokietijoje – tai dovana mokyklos bendruomenei už mokyklos aplinkos savitumo kūrimą ir puoselėjimą.

    Mokymai prasidėjo jau autobuse susipažinus su programa, kurią išsamiai pristatė Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio skyriaus vedėjas Almantas Kulbis ir metodininkė Stasė Mameniškienė ir gavus užduotis bei dalomąją medžiagą, kurią parengė Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Aplinkos apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė dr.Ona Motiejūnaitė.

    Atvykę į Vokietiją susipažinome su Frankfurte prie Oderio esančio Lenne parko biologine įvairove. Antrą dieną apsilankėme Potsdamo atogrąžų oazėje – „Biosferos" parke, kuriame susipažinome su povandeniniu kapitono Nemo pasauliu ir egzotiškais atogrąžų augalais bei gyvūnais. Šio parko devizas: „Stebėk, tyrinėk, atrask!"

    Vėliau apžiūrėjome žaliąsias klases ir kitas edukacines, rekreacines erdves „Buga" parke. Labai džiaugėmės galimybe aplankyti Naująjį parką ir Cecilienhofo rūmus, kuriuose 1945 m. buvo pasirašyta Potsdamo sutartis. Programoje laukė pažintis su Potsdamo universiteto botanikos sodu ir barokiniu „Sanssousi" parku. Čia ne tik grožėjomės statiniais ir augalais, bet ir mokėmės kurti žaliąsias klases. Parke gausu tvenkinių, fontanų, gėlynų, keturi barokinio stiliaus rūmai, vynuogynai. 1990 m. „Sanssousi" parkas įtrauktas į UNESCO saugomų pasaulio paveldo objektų sąrašą.

    Trečiąją mokymų dieną susipažinome su Berlyno žaliosiomis erdvėmis: apsilankėme viename didžiausių pasaulyje „Dahlemo" botanikos sode, kuriame tarsi keliavome „aplink pasaulį". Vėliau lankėmės Berlyno zoologijos sode ir „Pasaulio sodų parke", išsiskiriančiame unikaliais ir autentiškais įvairių šalių sodų ir parkų pavyzdžiais. Šiame 21 ha parke apžiūrėjome įvairių pasaulio šalių sodus, mokėmės, kaip „gamtinę kūrybinę netvarką" pritaikyti įvairiems mokomiesiems dalykams ir neformaliojo ugdymo veikloms, kaip mokyklose kurti saugią ir informatyvią edukacinę aplinką. Neišdildomą įspūdį paliko plaukimas Šprė upe ir nors labai trumpa, bet nepamirštama pažintis su centrine Berlyno dalimi.

    Visi džiaugėmės galimybe pasisemti naujų žaliųjų edukacinių erdvių mokyklos aplinkoje kūrimo idėjų, o grįžtant į namus pasidalinti jau turima patirtimi ir ateities planais su kolegomis.

    Dėkoju Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centrui už puikiai organizuotą praktikumą (mokymus),už puikią dovaną, kuria buvo apdovanota gimnazijos bendruomenė. Sėkmės visiems: organizavusiems, konsultavusiems, dalyvavusiems ir tiems, kas naudosis įgytos patirtiems sukurtais vaisiais – mokyklų bendruomenėms. Mokymai baigėsi, bet laukia daugybė namų darbų. Kaip bus įvertinti mano namų darbai parodys po dviejų metų vyksiančio Geriausiai tvarkomų mokyklų edukacinių erdvių apžiūros-konkurso rezultatai.

 

Gimnazijos direktorė Aldona Svidinskienė

 IMAG0101

IMAG0105

IMAG0131

IMAG0134

IMAG0143

IMAG0149

IMAG0154

IMAG0159

IMAG0164

IMAG0167

IMAG0171

IMAG0174

IMAG0179

IMAG0180

IMAG0182

 

Kontaktai

Biudžetinė įstaiga

Dvaro g. 4, Antazavės k.,
32260 Zarasų r.

Tel./faks. (8 385) 41 418
El. p.
antazaves.mok@zarasai.lt

Juridinių asmenų registras,
kodas 190205194

emokykla 120

Pamokų laikas

1. - 8 15 - 9 00

2. - 9 10 - 9 55

3. - 10 05 - 10 50

4. - 11 20 - 12 05

5. - 12 25 - 13 10

6. - 13 20 - 14 05

7. - 14 15 - 15 00

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

patyciu dezute

 „Patyčių dėžutė“ – tai platforma, skirta mokiniams, jų tėvams ir mokytojams anonimiškai pranešti apie patyčias mokykloje

 

 

 

 panele2

 stt baneris 2

tv linija 250

kokybes krepselis

 projektas

SRF logo 

pr rem1



pr rem3

 

 

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Mūsų gimnazija 2017-2020 m. dalyvauja ES projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001), įgyvendinamame pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą.

Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą. Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.

Projekto metu gimnazija bus aprūpinta gamtos ir technologinių mokslų (GTM) mokymo priemonių bei įrangos komplektais pagal mokinių skaičių. Projekto įgyvendinimas prisidės prie gamtos ir technologinių mokslų populiarinimo, šių dalykų ugdymo kokybės, didins mokyklos veiklos efektyvumą.

Informaciją apie projektą galima rasti ŠAC svetainėje:

http://www.sac.smm.lt/

2024  Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinė mokykla