Valanda su W.A. Mocartu
- Informacija
- Paskelbta: 2011 balandžio 07, Ketvirtadienis 12:21
Pirmą pavasario mėnesį Antazavės J. Gruodžio vidurinės mokyklos mokiniai užbaigė ypatingai. Šių metų kovo 31 dieną mokyklos aktų salėje vyko bendro 10a, 10b ir 12a klasių moksleivių vokiečių kalbos ir technologijų dalykų projekto antros dalies „Valanda su W.A. Mocartu“ pristatymas.
Pirmosios projekto dalies autoriai buvo dešimtokai. Kovo 23 d. jie pakvietė moksleivius ir mokytojus į koliažų parodos „Austrija: atrask, patirk, įsimylėk“ („Österreich: entdecke, erlebe, verliebe dich!) atidarymą, kuri supažindina su jaukia ir dar viena vokiškai kalbančia šalimi Europoje, jos kraštovaizdžiu, politine sistema, miestais ir jų įžymybėmis, žymiais žmonėmis ir t. t . Visa mokyklos bendruomenė galėjo balsuoti už labiausiai patikusį koliažą, o nugalėtojas (Viktorija Jasiūnaitė, 10a klasė) paskelbtas paskutinėje projekto dalyje.
Tai buvo bendras 12a ir 10a ir 10b klasių moksleivių projektas: dešimtokams pirmas, o abiturientams - jau paskutinis. Kadangi tokio pobūdžio projektas nėra pirmas, darbas klostėsi sklandžiai. Mokiniams talkino vokiečių kalbos mokytoja J. Vainikevičiūtė bei dailės ir technologijų mokytoja D. Mieliauskienė.
Tądien visi susirinkusieji grožėjosi jaukia, iškilminga, „mocartiška” renginio atmosfera. Didelį įspūdį paliko dalyvių garderobas: perukai, marškiniai, liemenės, o projekto dalyviai – „mocartai“- tarsi ką tik būtų nužengę nuo Austrijos imperatoriaus rūmų scenos. Visos projekto detalės: ori eisena, iškilmingas kalbėjimo tonas, W.A. Mocarto muzika, nuotraukos, gyvai nuskambėjusi daina „Komm, lieber, Mai“ buvo harmoningos, skoningos, o reginys neleido nuobodžiauti. Be to, pateikta informacija apie kompozitorių buvo tiksli, sisteminga ir įdomi. Kiekvienas, buvęs šiame renginyje, pasisėmė sau reikalingų žinių apie šią iškilią asmenybę ir jos kūrybą.
Į „Valandą su W. A. Mocartu“ susirinko ne tik daug mokyklos mokinių ir mokytojų, renginyje dalyvavo ir Zarasų „Ąžuolo” gimnazijos mokiniai su savo vokiečių kalbos mokytoja M. Kaulavičiene.
Trečioji projekto dalis (maisto technologijų) vyko jau po pristatymo, kuri, bene, buvo pati laukiamiausia, technologijų kabinete. Čia dalyviai ir svečiai klausėsi pasakojimo apie austrų virtuvės istorines šaknis, tradicijas, etiketą, skanavo mocartukus, mėgavosi austrų virtuvės skanėstais ir, žinoma, ragavo austrų konditerijos pasididžiavimu laikomo obuolių pyrago „Strudel“.
Rengdami keletą mokomųjų dalykų apimantį projektą moksleiviai daug sužinojo apie Austriją, pagilino vokiečių kalbos, muzikos, dailės ir grafinio dizaino, maisto technologijų žinias, tobulino sklandaus vertimo į lietuvių kalbą įgūdžius, atskleidė savo kūrybingumą.
Projekto dalyviai sulaukė gausių aplodismentų ir gražių žodžių, o organizatoriai gavo kvietimą su savo „Valanda su W. A. Mocartu“ atvykti į „Ąžuolo” gimnaziją.
Simona Pupeikytė, 12a klasė