Startavo naujas Sumanaus moksleivio akademijos sezonas
- Informacija
- Paskelbta: 2024 gruodžio 13, Penktadienis 08:34
Gruodžio pradžioje startavo VDU (Vytautos Didžiojo universitetas) Žemės ūkio akademijos Sumanaus moksleivio akademijos Zarasų inžinerijos, gamtos mokslų, verslumo, ekologijos eksperimentinių klasių projekto veiklos. Kartu su Zarasų ,,Ąžuolo“, Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijų mokiniais projekte dalyvauja ir trys Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinės mokyklos mokinės – 10 klasės moksleivės - Rugilė Gudaitė, Monika Mažeikaitė, Ona Pieviškytė. Šiemet jos tęs mokymąsi šios akademijos eksperimentinėje gamtos mokslų klasėje (II lygis), kurią pradėjo lankyti 2023-2024 m. m. Prie šio projekto yra prisijungę keliasdešimt Lietuvos mokyklų, šį kartą buvome viename sraute kartu su Biržų ir Akmenės rajonų mokyklų mokiniais.
Gruodžio 6-tą dieną VDU Žemės ūkio akademijoje II –ojo lygio eksperimentinių klasių mokiniai susitiko su savo grupių mentoriais, kurie mokinius supažindino su projektinio darbo tikslu, uždaviniais ir darbo eiga. Moksleiviai projektinį darbą turės parengti ir pristatyti balandžio mėnesį vyksiančiame užsiėmime. Iššūkį priėmusiems mokiniams buvo pasiūlytos projektinių darbų temos, susitarta dėl konsultavimosi laiko ir formų. Be to, moksleiviai klausėsi paskaitų ,,Šaldyta, džiovinta, liofilizuota. Kas vertingiau?“, ,,Mikroorganizmų reikšmė augalų mityboje“ bei dalyvavo praktiniuose užiėmimuose.
Praktinėje veikloje ,,Šaldyta, džiovinta, liofelizuota. Kas vertingiau?“ kartu su universiteto doktorante dokt. Erika Jakiene mokinės nustatinėjo vitamino C kiekį vaisių ir daržovių kokteiliuose, o doc. dr. Viktorijos Vaštakaitės – Kairienės užsiėmime ,,Mikroorganizmų reikšmė augalų mityboje“ dirvožemyje ieškojo grybų, aiškinosi, kokį poveikį šie mikroorganizmai turi augalo vystymuisi. Atlikdami šias veiklas gamtos mokslų klasės mokiniai susipažino su moksline tiriamąja veikla – laboratorijose esama įranga, priemonėmis, darbo eiga, mokslinės tiriamosios veiklos rezultatų reikšme ir jų pritaikymu paktikoje.
Esu tikra, kad mokiniai dalyvaudami šiame projekte pasinaudos galimybe geriau pažinti save, žemės ūkio mokslų studijų sritį ir jos kryptis, praplės įvairių dalykų žinias - pagilins savo pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo kompetencijas, atsakingiau priims savo karjeros keliui svarbius sprendimus.
Jovita Vainikevičiūtė, karjeros specialistė
Dalinuosi mokinių įspūdžiais:
Apsilankymas Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje buvo ilgai lauktas. Nekantravome sužinoti, kada prasidės veiklos Sumanaus moksleivio akademijoje. Mokausi gamtos mokslų eksperimentinėje klasėje. Šį kartą paskaita vyko laboratorijoje – man neįprastoje aplinkoje. Čia gaminome vaisių kokteilius ir bandėme apskaičiuoti vitaminą C. Buvo smagu juos ragauti ir vertinti. Kitas užsiėmimas taip pat buvo praktinis – šio laboratorinio darbo metu bandėme ištirti, kiek grybų – mikroorganizmų yra dirvožemyje, kuriame auga fikusas. Labai patiko dirbti komandose ir aiškintis užduotis bei spręsti problemas.
Ona Pieviškytė, 10 kl. mokinė
Buvo įdomu dirbti laboratorijoje bei atlikti laboratorinius bandymus, išbandyti nematytus įrankius ir prietaisus, stebėti, kaip jie veikia Ne tik gaminome kokteilius, nustatinėjome kokteiliuose esančio vitamino C kiekį, bet ir juos ragavome... ne tik kokteilius, bet liofilizuotus vaisius, vertinome jų skonį. Kitame užsiėmime atlikome dirvožemio tyrimus ir aiškinomės, kaip dirvožemyje esantys mikroorganizmai skatina augalo augimą. Temos, kurias nagrinėjome, buvo labai naudingos, galvoju, kad visa tai, ką sužinojau šių užsiėmimų metu, galėsiu pritaikyti biologijos ir chemijos pamokose.
Rugilė Gudaitė, 10 kl. mokinė
Išvykoje į Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademiją labiausiai patiko dirbti laboratorijoje ir atlikti mums paskirtas užduotis. Laboratoriniai darbai skatino susikaupti, įdėmiai skaityti užduotį, dirbti pagal nurodytus darbe žingsnius. Šios užduotys buvo galimybė man pasireikšti, pritaikyti turimas žinias praktiškai. Daug sužinojau apie vaisių sudedamąsias dalis, vitaminą C ir kaip jį išsaugoti. Be to, susipažinau su naujais žmonėmis – kitų mokyklų moksleiviais, dėstytojais, stebėjau, kaip laboratorijoje dirba dėstytoja ir aiškina laboratorinio darbo užduotis.
Projektinio darbo plano pristatyme supratau, kad parengti projektą bus iššūkis. Jį turėsime pavasarį pristatyti kitiems mokiniams. Nekantriai laukiu kitų Sumanaus moksleivio akademijos išvykų ir veiklų.
Monika Mažeikaitė, 10 kl. mokinė