Apie veiklas Sumanaus moksleivio akademijoje

Tituline SMA
    Sausio 28 d. (antradienį) II –IVg kl. moksleiviai vyko į VDU Žemės ūkio akademijos Sumanaus moksleivio akademijos organizuotas veiklas. Tai jau antras šio sezono vizitas. Šį kartą veiklose dalyvavome kartu su Akmenės ir Šakių rajonų moksleiviais.

    Trys mūsų mokyklos mokinės lanko antrojo lygio gamtos mokslų eksperimentinę klasę. Šįsyk joms buvo pasiūlyti ne tik teoriniai, bet ir praktiniai užsiėmimai. Išklausiusios teoriją (paskaita ,,Skonių ir kvapų mokslas: maisto svokimo tyrimai“) mokinės darbavosi maisto žaliavų laboratorijoje, kur pasitelkdami į pagalbą savo receptorius mokėsi vertinti įvairius maisto produktus bei susipažino su maisto vertintojo darbu. Universiteto šiltnamyje mokiniams buvo pristatyta hidroponika - augalų auginimo technologija, jos pagrindinės sistemos, hidroponikos veiksniai, veikiantys chlorofilą, o augalininkystės laboratorijoje buvo matuojamas chlorofilo kiekis.

    Esu tikra, kad šio vizito veiklos praplėtė mokinių dalykines žinias (biologijos, chemijos) bei mokinių ugdymo karjerai kompetenciją – pažinti darbo pasaulį, jame besiklostančias tendencijas, poreikius bei mokymosi galimybes VDU Žemės ūkio akademijoje.

Jovita Vainikevičiūtė,
karjeros specialistė

 

Dalinuosi mokinių mintimis:

    Antradienį praleidau Sumanaus moksleivio akademijoje - Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje Kaune. Šį kartą klausiausi dviejų paskaitų, kiekvienoje mokiausi ne tik teorijos, bet ir praktikos. Pirmoji paskaita buvo apie maisto produktų kvapus ir skonį. Itin patiko praktinė šios paskaitos veikla – mokymasis vertinti maisto produktus savo juslėmis. Sužinojau, kodėl kiekvienas jaučiame skirtingą skonį, kaip vyksta maisto vertintojų atranka, pildžiau kandidato į maisto vertintojus anketą, susipažinau su maisto produktų vertintojo darbu.

    Antrojoje paskaitoje nėriau į daržovių auginimo temą. Buvau supažindinta su daržovių auginimo būdu – hidroponika, gavau žinių apie dirvožemį, sužinojau, kokios sąlygos augalų auginimui yra geriausios. Labai džiaugiuosi, kad tokiuose užsiėmimuose galiu sužinoti įdomių dalykų ir daugelį jų išbandyti praktiškai.
Monika

    Gamtos mokslų klasę lankau jau antrus metus. Kodėl tai pasirinkau? Gamta visada man buvo įdomi sritis, patinka ją stebėti, gamtoje pailsiu ir atgaunu jėgas. Be to, norėjau sužinoti apie studijų galimybes VDU Žemės ūkio akademijoje, norėjau labiau pažinti studentišką aplinką.

    Paskaitos kaip įprastai prasidėjo 10.00. Pirmoji - „ Skonių ir kvapų mokslas: maisto suvokimo tyrimai”. Gavę teorinių žinių skubėjome į laboratoriją, kur dirbome grupėmis. Ragavome, uostėme, lietėme įvairius maisto produktus, vertinome jų skonius. Sužinojau, kas yra maisto vertintojo darbas, kas svarbu norint dirbti šį darbą. Antroji paskaita „Kontroliuojamos aplinkos daržininkystė” prasidėjo šiltnamyje, kur galėjome pamatyti, kaip čia auga augalai, kas yra hidroponika vadinama augalų auginimo technologija. Kitoje šio užsiėmimo dalyje darėme tyrimą – nustatinėjome augaluose buvusį chlorofilo kiekį, aiškinomės, kodėl jis augalui yra svarbus. Chlorofilo kiekio matavimas buvo ilgas ir kruopštus darbas. Džiaugiuosi, kad įgijau žinių ir naujos patirties.
Rugilė

    Visada laukiu išvykų į Sumanaus moksleivio akademiją. Šį kartą dalyvavau dviejose paskaitose. Pirmojoje leidomės į kvapų, spalvų, skonių pasaulį. Sužinojau, kodėl skirtingai užuodžiame ir jaučiame, kas tai lemia. Buvo nerealu pamatyti, kiek ta pati spalva gali turėti atspalvių. Naudingiausia buvo sužinoti, kokius testus turi atlikti žmogus ir kiek taškų turi surinkti, kad galėtų dirbti maisto vertintoju – kodėl jam svarbi uoslė ar liežuvis. Antros paskaitos metu ėjome į šiltnamį, aiškinomės kokioje šviesoje auga daržovės (salotos, pomidorai ir t.t.), kokiais būdais gali būti auginami augalai, kad daržovės gali būti auginamos ne tik jų šaknis įterpiant į dirvožemį. Prisiskynę salotų ir bazilikų lapų keliavome į laboratoriją atlikti tyrimą – matuoti chlorofilo kiekį. Abi paskaitos praplėtė mano biologijos ir chemijos žinias. Kelionė į Kauną manęs nenuvylė, laiką praleidau naudingai, galvoju, kad tai - vertinga patirtis.
Ona

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

 

Kontaktai

Biudžetinė įstaiga

Dvaro g. 4, Antazavės k.,
32260 Zarasų r.

Tel./faks.
+370 385 41418

El. p.
antazaves.mok@zarasai.lt

Juridinių asmenų registras,
kodas 190205194

emokykla 120

Pamokų laikas

1. - 8 15 - 9 00

2. - 9 10 - 9 55

3. - 10 05 - 10 50

4. - 11 20 - 12 05

5. - 12 25 - 13 10

6. - 13 20 - 14 05

7. - 14 15 - 15 00

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

patyciu dezute

 „Patyčių dėžutė“ – tai platforma, skirta mokiniams, jų tėvams ir mokytojams anonimiškai pranešti apie patyčias mokykloje

 

 

 

 panele2

 stt baneris 2

tv linija 250

kokybes krepselis

 projektas

420x594 pienasvaisiai t

SRF logo 

pr rem1



pr rem3

 

  

MUKIS

 

 

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“

Mūsų gimnazija 2017-2020 m. dalyvauja ES projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001), įgyvendinamame pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą.

Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą. Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.

Projekto metu gimnazija bus aprūpinta gamtos ir technologinių mokslų (GTM) mokymo priemonių bei įrangos komplektais pagal mokinių skaičių. Projekto įgyvendinimas prisidės prie gamtos ir technologinių mokslų populiarinimo, šių dalykų ugdymo kokybės, didins mokyklos veiklos efektyvumą.

Informaciją apie projektą galima rasti ŠAC svetainėje:

http://www.sac.smm.lt/

2025  Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinė mokykla